Για να προσφέρουν αυτά για τα οποία κατασκευάστηκαν, τα ελαστικά χρειάζονται δύο πράγματα: Πέλμα με μπόλικο «ψωμί» και σωστή πίεση αέρα. Όσο πιο κοντά στο βέλτιστο σημείο είναι αυτοί οι δύο παράγοντες, τόσο πιο σωστή είναι η συμπεριφορά ενός ελαστικού, τόση μεγαλύτερη είναι η ασφάλεια που απολαμβάνει ο οδηγός. Όπως και να έχει εμείς στο Auto Τρίτη θελήσαμε να δούμε στην πράξη τι προκαλεί η αμέλεια αλλαγής ελαστικών. Μιλάμε για ένα κόστος της τάξεως των 300-400 ευρώ (κατά μέσο όρο) στα 3-4 χρόνια, το οποίο αν κρύβουμε κάτω από το χαλάκι μπορεί να μας οδηγήσει σε πρόστιμα, δυσάρεστες καταστάσεις και ατυχήματα. Για να μην πούμε για τραυματισμούς και δυστυχήματα.
Πέρα από το προφανές, που είναι το κράτημα και η πρόσφυση στο δρόμο, τα ελαστικά έχουν άμεση συμμετοχή και στο φρενάρισμα. Κανείς δεν ξέρει πότε θα χρειαστεί να φρενάρει ξαφνικά για να γλυτώσει μια σύγκρουση με άλλο όχημα ή με κάποιον πεζό. Από τις δοκιμές του Auto Τρίτη, αποδείχθηκε στην πράξη και με συνταρακτικά νούμερα πως τα φθαρμένα ελαστικά αυξάνουν τις αποστάσεις φρεναρίσματος και μάλιστα όχι γραμμικά, αλλά γεωμετρικά, ανάλογα με την φθορά του πέλματος. Δυστυχώς το 20% των ελαστικών που κυκλοφορούν στο δρόμο είναι φθαρμένα, κάτω από το πανευρωπαϊκό ελάχιστο όριο βάθους πέλματος, το οποίο έχει οριστεί στα 1,6 χλστ.
Πηγή: https://www.autotriti.gr/autoaccessories/news/data/elastika-zantes/Megalh-dokimh-asfaleias-Kindynos-thanatos-ta-ftharmena-lastixa_205000.asp?from=atr